JOOGATUNNIT

Sukella syvemmälle itseesi & joogaharjoitukseen Karunya Yoga-pienryhmätunnilla.


SYDÄMELLISTÄ JOOGAN OPETUSTA PIENRYHMÄSSÄ

Joogan viikkotunnit Vuoreksessa ovat pienryhmätunteja, joihin otan kerrallaan korkeintaan seitsemän oppilasta. Grounding Yin-joogahoitoihin osallistujamaksimi on viisi henkilöä.

Pieni ryhmäkoko takaa jokaiselle harjoittelijalle oman tilan ja rauhan, sekä mahdollisuuden olla näkyvä ja kuuluva juuri omana itsenäsi. Sinulla on aina mahdollisuus harjoitella virtuaaliyhteyden kautta kotoa käsin.

Tunnin lempeä ja myötätuntoinen tunnelma sallii inspiroivan sekä turvallisen polun itsensä kuunteluun ja kehittämiseen.

Jokainen oppilaani on erityinen. Kehomme ovat erilaisia, mielemme ovat erilaisia eri hetkinä.

Karunya Yoga-tunnilla opettelemme ymmärtämään myös kehon tuntemuksia ja viestejä, jolloin on helpompi olla myötätuntuntoinen ja ymmärtäväinen itseä kohtaan.


YKSILÖLLISEN JOOGAN HARJOITUS

Olen halunnut luoda uudenlaisen, yksilöllisemmän tavan opettaa ja ohjata joogaa. Kaikki Karunya Yoga-harjoitukset ovat pienryhmätunteja, joihin otan kerrallaan korkeintaan seitsemän oppilasta.

Tarjoan oppilailleni mahdollisuuden päästä harjoittelussa alkuun henkilökohtaisessa yksilövalmennuksessa, jolloin opin myös tuntemaan sinua ja kehoasi paremmin.

Suunnittelen AINA joogaharjoituksen erikseen tukemaan jokaisen oppilaani tarpeita ja toiveita.


TULE KOKEILEMAAN ENSIMMÄINEN KARUNYA YOGA-TUNTISI VELOITUKSETTA



TUNTIKUVAUKSET

Viikkotunneille voit osallistua oman aikataulusi mukaisesti sitoutumatta tiettyyn päivään ja kellonaikaan. Valitse omaa kehoa ja mieltäsi parhaiten resonoiva joogaharjoitus ja tule nauttimaan tunnelmasta joogamatolla.

Karunya Yoga-harjoituksiin et tarvitse valmiiksi notkeaa kehoa tai tyyntä mieltä. Olet sydämellisesti tervetullut joogatunnille juuri sellaisena, kuin olet. Kysy rohkeasti lisää joogatuntien soveltuvuudesta ja varaa paikkasi harjoitukseen.

Ohjaustapani on hyvin lempeä ja herskyvä.

Vuoreksen studiolta löytyy kaikki tarvittavat välineet lainaksi, mukaan tarvitset vain itsesi ja mukavat vaatteet, joilla on helppo liikkua.

KAIKKIIN KARUNYA YOGA-HARJOITUKSIIN VOIT OSALLISTUA MYÖS VIRTUAALIYHTEYDELLÄ KOTOA KÄSIN.


HEARTFUL HATHA YOGA

Heartful Hatha Yoga on lempeän itseä kuunteleva harjoitus, jossa painopiste on klassisissa jooga-asanoissa ja joogan kokemuksen tuntemisessa ulkoisen yrittämisen sijaan.

Hathajooga on monipuolinen harjoitus, jossa tehdään klassisia jooga-asentoja ja liikkeitä, tunnin voimakkuus voi vaihdella kevyestä fyysisempään teeman mukaan. Hathajooga on nimenomaan joogan fyysinen muoto, jossa pyrkimys on puhdistaa ja tasapainottaa kehoa & mieltä.

Erilaisten hathajoogan asanaharjoitusten, hengitys- ja meditaatioharjoitusten sekä muiden hathajoogaperinteiden avulla kehomme ja mielemme todella puhdistuvat, kun opimme päästämään irti turhasta kehon tuntemusten ohjatessa.

Jokainen harjoitus sisältää alkurentoutuksen, teemaan kutoutuvan klassisen ja tasapainottavan asanaharjoituksen, hengitys- ja/tai keskittymisharjoituksen sekä ohjatun loppurentoutuksen.

Heartful Yoga on yhdistelmä joogaa, mindfulnesia ja coachingia. Se on työkalu aikaan jossa elämme. Heartful Yoga - Lempeyden jooga tukee arjen kiireissä ohjaamalla toimimaan omasta keskuksesta käsin. Paikasta, jossa levollisuus ja kiireettömyys sijaitsevat.


HEARTFUL YIN YOGA

Heartful Yin Yoga on kokonaisvaltaisen lempeä joogaharjoitus, jossa kietoutuvat yhteen kehoa linjaava, hidastempoinen asanaharjoitus sekä mieltä kirkastavat hengitys- ja meditaatioharjoitukset.

Heartful Yin antaa meille aikaa itsemme kuunteluun ja rauhoittumiseen arjen keskellä, myötätunnosta ja lempeydestä käsin.

Yin-jooga syntyi, kun joogan, midfulnessin ja kiinalaisen lääketieteen teoriat sulautuivat yhteen. Harjoituksen filosofinen tausta on taolaisessa ajattelussa ja sen tärkeitä teemoja ovat pysähtyminen, läsnäolo, kuunteleminen, antautuminen ja tasapaino.

Yin-joogassa asetumme lempeisiin asanoihin, jossa vietämme aikaa itseämme kuunnellen useampia minuutteja kerrallaan. Harjoituksen itsetarkoitus ei ole venyttää lihaksia, vaan vaikuttaa jäykempiin YIN-kudoksiin, kuten lihaskalvoihin, luihin, sidekudoksiin, jänteisiin ja niveliin.

Heartful Yin-harjoituksessä käytämme paljon apuvälineitä, jolloin kehon on mahdollista rentoutua ja  näin päästä lihasten ohi käsiksi Yin-kudoksiin. Essential Oils-tunnilla käytämme eteerisiä öljyjä voimistamaan harjoituksen vaikutuksia.

Heartful Yoga on yhdistelmä joogaa, mindfulnesia ja coachingia. Se on työkalu aikaan jossa elämme. Heartful Yoga - Lempeyden jooga tukee arjen kiireissä ohjaamalla toimimaan omasta keskuksesta käsin. Paikasta, jossa levollisuus ja kiireettömyys sijaitsevat.


HEARTFUL FLOW YOGA

Heartful Flow Yoga on lempeän dynaaminen joogaharjoitus, jossa hengitys ja asanat nivoutuvat vinyasa-liikesarjan avulla virtaavaksi kokonaisuudeksi.

Harjoituksen painopiste on ulkoisen yrittämisen sijaan oman keho-mielen viestien kuuntelussa, välillä myös iloisesti itseä haastaen.

Nautinnollisen hidastempoinen flow-harjoitus sisältää dynaamisen asanasarjan lisäksi vaihtuvia hengitys- ja meditaatioharjoituksia. Tunnin aikana hengähdämme lyhyissä välirentoutuksissa tunnustelemassa harjoituksen kokemusta.

Tunti sopii kaikille hieman fyysisemmästä joogasta kiinnostuneille. Jokaiselle osallistujalle löytyy omalle keholleen ja fyysiselle kunnolleen sopiva tapa päästä nauttimaan virtaavasta joogasta ilman suorittamisen painetta.

Heartful Yoga on yhdistelmä joogaa, mindfulnesia ja coachingia. Se on työkalu aikaan jossa elämme. Heartful Yoga - Lempeyden jooga tukee arjen kiireissä ohjaamalla toimimaan omasta keskuksesta käsin. Paikasta, jossa levollisuus ja kiireettömyys sijaitsevat.


ASTANGAJOOGA

Ashtanga Vinyasa Yoga on klassinen, dynaaminen joogamuoto, joka seuraa guru Sri K. Pattabhi Joisin perinnettä.

Harjoitus on voimakas, usein astangajoogaa kuvaillaankin kaikkein fyysisimmäksi joogasuuntaukseksi. Vahvan asanasarjan ohella kuitenkin lihaslukot, ujjayi-hengitys ja katseenkohdistaminen tekevät astangajoogasta hyvin meditatiivisen harjoituksen.

Alkeistunnilla tutustumme aurinkotervehdyksiin, seisomasarjaan sekä käväisemme istumasarjassa, kiinnittäen erityishuomiota teemaamme. Tarkat linjaukset tekevät harjoituksesta turvallisen. Harjoitus päättyy loppuliikkeisiin sekä ohjattuun rentoutukseen.

Jatkotunnilla harjoituksen tempo on nopeampi, teemme 1.istumasarjaa ja loppuliikkeitä hieman pidemmälle ja kokeilemme erilaisia astangajoogan tekniikoita harjoituksessa.

Astangajoogan alkeisharjoitus sopii kaikille, jotka haluavat tutustua jännittävään vanhaan perinteeseen sekä dynaamisen voimakkaaseen asentosarjaan. Ei raskausaikana.

Karunya Yoga-pienryhmätunnilla saat lempeän yksilöllistä ohjausta astangaharjoitukseesi. Ohjaustapani on hyvin lempeä ja terapeuttinen, mutta tarkka, jolloin harjoittelu on turvallista ja motivoivaa.

Jokainen harjoitus sisältää alkurentoutuksen, alku- ja loppumantran, asanaharjoituksen sekä loppurentoutuksen. Saat ensimmäiseltä joogatunniltasi myös paperisen kotiharjoituksen mukaasi, vapaaehtoisen harjoituksen syventämisen tueksi.


GROUNDING YIN® JOOGAHOITO

GroundingYin®- Joogahoito on ensimmäinen Suomessa kehitetty tuntikokonaisuus, jossa Yin-joogan rentouttavimpiin ja restoratiivisimpiin asanoihin yhdistyy meridiaanien, eli energiakanavien, sekä akupisteiden käsittelyä kevyesti hieroen ja painellen ohjaajan toimesta. Joogahoidon tarkoituksena on aktivoida ja tehostaa energiankiertoa kehossa monipuolisesti.

Meridiaanien käsittely lisää ja tukee asanoiden hermostoa rauhoittavaa vaikutusta sekä kehon pyrkimystä kohti tasapainoisen tilan saavuttamista.

GroundingYin®- Joogahoito tukee ja edistää mm. sidekudosalueiden sekä nivelten energiansaantia, aineenvaihduntaa ja liikkuvuutta. Lihasten pitäminen rentoina mahdollistaa sidekudosten hitaan avautumisen, jolloin niihin kertyneet kuona-aineet pääsevät poistumaan kehosta tehokkaasti. Myös aineenvaihdunta, imunesteiden ja verenkierto sekä ruoansulatus tehostuu.

Asanoissa ollaan n. 5-10min, jonka aikana kierrän käsittelemässä oppilaita. Grounding Yin-tunnille otan korkeintaan viisi henkilöä kerrallaan.

Joogahoidon vaikutukset kestävät n. 1vrk, jonka aikana ei kannata tehdä mitään voimakasta vaan antaa kehon palautua ja hoitaa itseään rauhassa. Joogahoidosta saat mukaasi myös ohjeita, kuinka voit arjen toimintojen ja ruokavalion avulla parantaa kehosi ja mielesi terveyttä kunakin vuodenaikana.

Harjoitus nojaa voimakkaasti vuodenaikoihin, taolaiseen ajatteluun, kiinalaiseen Viiden elementin teoriaan ja Yin&Yang-teoriaan.



YOGA NIDRA

Yoga Nidra on klassiseen Nyasa Tantra-perinteeseen pohjautuva syvärentoutus- ja meditaatioharjoitus.

Nidra tarkoittaa unta ja jooganidra joogin unta sen jälkeen, kun hän on luopunut taakoistaan. Yoga Nidra on tietoisuuden tila, joka sijoittuu valveilla olon ja unen rajamaille. Parhaimmillaan harjoitus on voimaannuttama ja kokonaisvaltainen levollisuuden tila, jonka avulla ihmisen uusiutumiskyky kasvaa.

Kehon ja mielen rentoutumisen lisäksi Yoga Nidra pyrkii vaikuttamaan alitajuntamme kerroksiin, muuttaen syvälle juurtuneita ajatus- ja toimintamalleja suotuisimmiksi.

Nykyään opetetun Yoga Nidran on kehittänyt Swami Saraswati ja harjoitus pohjaa ikivanhaan klassiseen Nyasa Tantra-perinteeseen.

YOGA NIDRAN HYÖTYJÄ:
- Syvä rentouden ja levollisuuden tila
- Unenlaadun parantuminen
- Aineenvaihdunnan parantuminen
- Hormonitoiminnan tasapainottuminen
- Keskittymiskyvyn parantuminen
- Helpotusta kiputiloihin
- PTSD-oireiden lieventyminen


JOOGAPAJA

joogan tekniikka- ja filosofiatunnit

Kun itse aloitin joogaharjoittelun, janosin kuumeisesti tietoa myös asanaharjoituksen ulkopuolelta filosofiasta. Lisäksi kaipasin tarkempia neuvoja asanoiden turvalliseen ja oikeaan linjaukseen sekä erilaisten hengitys- ja kehotekniikoiden oppimiseen.

JOOGAPAJA-viikkotunnit ovat saaneet inspiraationsa tästä omasta kaipuustani oppia ja opettaa joogaa syvemmin, ymmärtää joogafilosofian kaunista taustaa ja hyödyntää näitä oppeja omassa arjessa, myös joogamaton ulkopuolella.

Haluan inspiroida sinua tutustumaan syvemmin joogan taianomaiseen maailmaan, sekä ohjata fyysisen asennon ja liikkeen niin, että todella ymmärrät sen merkityksen ja mahdolliset hyödyt myös joogamaton ulkopuolella.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA JOOGAPAJAAN!

  • 15.11. Astangajooga tekniikka: ylösalaiset asanat & taaksetaivutukset
  • 29.11. Joogafilosofia: Patanjalin kahdeksanoksainen joogapuu 1-2
  • 6.12. Tekniikka: bandhat eli lihaslukot
  • 20.12. Astangajooga tekniikka: siirtymät käsienvälistä ja chakrasana
  • 27.12. Joogafilosofia: Patanjalin kahdeksanosainen joogapuu 3-4
  • 3.1. Tekniikka: Hengitys ja pranayama

Kevään 2021 työpajat julkaistaan tammikuun 1.viikolla.



OLET SYDÄMELLISESTI TERVETULLUT JOOGAHARJOITUKSEEN!


KYSY ROHKEASTI LISÄÄ TUNNEISTA JA KÄYTÄNNÖISTÄ!

Tule kokeilemaan ensimmäinen Karunya Yoga-tuntisi veloituksetta. 


Osallistuminen tutustumistunnille ei velvoita sinua mihinkään.

Karunya Yoga-viikkotunnille voit tulla aina silloin, kun aikatauluusi sopii parhaiten. Et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta osallistuaksesi harjoitukseen. Saat Vuoreksen studiolta joogamaton ja muut tarvikkeet lainaan tunnin ajaksi.


Jokainen oppilaani on myös oikeutettu tasaisin väliajoin henkilökohtaiseen yksilöohjaukseen, jossa voimme yhdessä tarkastella jokaisen yksilöllisiä toiveita ja tarpeita joogaharjoitusta kohtaan.